Turkietblogg

Turkietblogg

Vecka 34

Publicerad 2016-01-11 07:59:16 i Hemma i Sverige,

Igår kväll när jag och Burak la oss för natten började jag få som elektriska stötar i bäckenet. Det står att det händer under dessa veckorna i graviditeten. Det ska tydligen kännas så när barnet fixerar sig. Håller tummarna. Det var en jättekonstig känsla och ursäkta uttrycket, men det känns som att man har en fot eller hand i musen!! Jag skrek till varje gång det hände och Burak låg bara och skrattade jämte. Han kände lågt ner på magen och det var precis som att bebis ruskade på hela sig. Jag har märkt en dålig vana på mig själv och när det börjar göra ont då håller jag andningen istället för att andas som barnmorskan tjatar om. Jag märkte inte det själv igår utan det var Burak som tjöt till varför jag håller andan. Alltså efter det började jag gapskratta. Varför hålla andan? Mitt sätt att hantera smärtan men inte det bästa precis haha.
 
Idag har jag en enorm huvudvärk och lite mollande mensvärk. Nu händer grejer snabbt! Så här blir det nog resterande veckor nu :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela