Turkietblogg

Turkietblogg

Kläder till BB

Publicerad 2016-01-11 13:25:07 i Hemma i Sverige,

Jag tycker det känns svårt att planera vår skötväska till BB.
Man vet ju inte om det är en mini som kommer ut eller en riktig klump. Har packat kläder med lite skillnad i storlek. Fastän det står samma storlek i dom så ser jag ju med ögat att så är det inte. Jag tänkte att jag tar tre set med mig. Något lite pojkigare och något flickigare. 
3 bodys 
3 byxor
3 tröjor
Och så tillhörande vantar, mössor och extra strumpor. 
Detta set fick vi av Ahmet amca (farbror). Det är redan bestämt vilken fotboll det blir till vår tös eller påg ;) 


Vad hade ni i era skötväskor? Något ni rekommenderar? Inte bara i klädväg utan annat med :) 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2016-01-11 16:28:24

Vår bb väska är packad med snuttefilt och snuttegos som vi luktat in oss i så bebisen känner igen oss i filten. Nappar (som förhoppningsvis inte ska behövas)
Sen ska ni ha en väska till er också. Enorma bindor, tvål till hela kroppens alla vrår. Kläder, ombyte. Amningsbh, inlägg till boobsen.

Svar: Tack för tipsen!
Rebecka

Postat av: Kristina

Publicerad 2016-01-11 20:13:57

Mjukt toa papper eller som jag tyckte var skit bra - små handdukar att slänga sen (finns på jysk o ikea). Man är ju lite som ett öppet sår och blöder efteråt. Skönt med något mjukt att torka o tvätta sig med , kramis

Svar: Det hade jag inte ens tänkt på. Tack för tipset! ❤️
Rebecka

Postat av: Frida

Publicerad 2016-01-11 20:40:59

Rekommenderar att ha med inneskor, läppsyl och amningslinne till dig själv:) till bebis filt och snutte! Glöm inte kamera, haha!
Lycka till när det är dags:)

Svar: Tack för tipset! Läppsyl hade jag ju inte tänkt på om du inte skrivit det här :)
Rebecka

Postat av: Rebecka

Publicerad 2016-01-11 23:26:47

Lypsyl, läpparna blir galet torra av lustgasen! Tofflor då golvet inte är så mysigt ☺️
Sköna icke åtsittande kläder och trosor till dig, snacks och dricka för energi till er båda. Babynest om ni har, mysigare för bebis än att ligga i den där plastbaljan!
Hade med mig massa kläder till både mig & bebis men använde inget då vi låg hud mot hud.
Och jag tror att ni får en flicka 🎀

Svar: Lypsyl hade jag ju inte tänkt på! Tack för tipset. Tofflor tipsade de om själva så det ska vi ordna. Tack!
Rebecka

Postat av: Rebecka

Publicerad 2016-01-12 12:31:31

Lypsyl, läpparna blir galet torra av lustgasen!
Tofflor då golven inte är så fräscha alltid ☺️
Sköna icke åtsittande kläder och trosor. Snacks, dricka och annan energi till er båda!
Babynest om ni har då det är mysigare än den där plastbaljan på BB.
Hade med mig massa kläder till mig & Milas men använde inget då vi låg hud mot hud.
Tror förresten ni får en flicka 🎀

Svar: Tack! Ja, vi får väl se vad det är för en liten som ligger där inne. Nu är man mer nyfiken än någonsin och värre lär det bli ;) Man har väl en liten magkänsla men vågar inte tro för mycket på den heller.
Rebecka

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-01-13 13:49:58

Vi hade oxå med mycket kläder till bebis vilket var helt onödigt då vi låg hud mot hud från att hon föddes tills vi åkte hem. Satte endast på kläder när vi fick besök på bb samt innan hemgång. Så ett klädesplagg hade räckt, och även om dom föds stora/små kommer strlk 50 passa. Åtminstånde den dagen :) skulle jag packat väskan nu hade jag tagit med skötväskan (blöjor, våtservetter, nappar, kräkhanddukar, filt, amningsnapp (Ajj för att amma första dagarna), bröstvårdscreme, amningsinlägg) samt en väska med kläder åt oss , hade sjukhusets kläder mesta delen och typ inget under då vi låg hud mot hud som sagt men (sköna byxor, amningslinne/amnings bh, större trosor, tröja och kläder till mannen) tvål, hårborste, tandborste och tandkräm, deo och kläder, mössa, sockar och ytterkläder till lillen. Och förståss mobil/kamera med laddare samt alla viktiga pappren. Godis o sånt hade vi glömt men det var väl tur då förlossningen bara tog 2,5 timme från första värk tills hon var ute så nvi hann inte äta nått ändå. Allt kommer gå super bra :D kram

Svar: Tack för alla tips! Kan riktigt tänka mig brösten där första dagarna. Aj! Tur man fått små prover i såna babyboxar. Enkelt att ta med.
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela