Turkietblogg

Turkietblogg

Blå märken på insidan

Publicerad 2016-01-19 10:55:35 i Hemma i Sverige,

Efter barnmorskans bökande igår med magen känns det precis som att jag har blåmärken på insidan. Jag är så öm att jag ibland får svårt att stå upprätt. Och när bebben sparkar på de ställena. Hujedamig. Tog en varm dusch och ligger med värmekudde nu. Det ömma släpper mer och mer. Igår kväll hade jag jättesvårt att andas och det tryckte så mycket mot revbenen på ena sidan. Man kunde liksom känna som en hel boll under. Det vet vi ju nu att det är ett huvud och inte en rumpa. Det känns nästan som att huvudet liksom kilats fast. 

Här ligger i alla fall vi. Jag med mina oliver och Binken med sin fläskläpp. Hon blev så glad igår när jag kom hem att hon halkade och slog emot trappkanten med ena kinden. Hon skrek rätt ut och jag blev livrädd. Det började svullna med en gång så hon fick smärtlindring och soffmys resten av kvällen. Ena kinden var mycket större än den andra men idag är hon nästan helt återställd. Vilken otur min lilla vovve har alltså. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-19 13:13:39

Vad skönt det är bättre med det lilla livet. Så jobbigt när det händer nåt. Kram

Postat av: Rebecka

Publicerad 2016-01-19 13:43:48

Håller tummarna för att bebis vänder sig och stannar där 🙏🏽
Jag hade gärna sluppit föda vaginalt och hoppades i smyg på kejsarsnitt men förstår att du vill föda naturligt! Ska bli kul att se vad ni valt för namn 👶🏽 B?

Svar: Ja, många säger med lite ironi att de hellre gjort kejsarsnitt men man är ju väldigt nyfiken ändå på smärtan och själva förlossningsprocessen. Får vi ett planerat snitt vet vi när vi blir föräldrar, och det känns lite trist :) Men men. Ska inte måla fan på väggen redan. Vändningen går kanske galant! Ja, det blir en liten flicka B, eller en liten pojke B... :)
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-19 21:49:51

Jaha ni har namn klara? Det är lite svårt ibland. Hoppas ju barnet också blir nöjd med ens val!😊

Svar: Hur ska man kunna veta om barnet blir nöjd? Haha 😂
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-20 10:11:47

Haha!! Mina har inte klagat på sina namn iallafall 😆. Så klart förstår de inte när de är små. Jag skulle ju inte välja ett för udda och konstigt namn. Förstår du vad jag menar??

Svar: Man tycker olika :)
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-20 16:52:15

Hej. Ska ni uppfostra barnet på ett mer svenskt sätt eller ett turkiskt (muslimskt sätt) ja menar mer om ni ska döpa han/henne? Om det blir en pojke ska ni klippa hans snopp som det flesta muslimer gör? Ursäkta om jag frågar men är lite nyfiken att veta. Lycka till!!:)

Svar: Vi ska uppfostra på vårt sätt. Burak är ju troende muslim men jag känner inte att jag har någon religion. Vi har valt att inte döpa barnet. Och snoppen vet vi faktiskt inte ännu :) Det får vi se. Tack då mycket :)
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela