Turkietblogg

Turkietblogg

2015 - listan

Publicerad 2016-01-07 13:26:02 i Ni frågar, jag svarar,

 
Är det något du saknade 2015 som du vill ha år 2016?
År 2015 var ett hektiskt år och jag vill ha mer tid detta året. Vi köpte hus, jobbade heltid båda två och renoverade samtidigt. 
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid minnas?
Jag kommer så klart alltid minnas dagen då vi testade positivt på graviditetstestet. Jag kan dock inte säga vilket exakt datum detta var men det är en dag som finns på näthinnan väldigt tydligt. 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
På huset vi köpte och renoveringen.
 
Och din största framgång privat?
Jag vet lite mer om allt. Det gör man ju ju äldre man blir men jag har mer hittat vem jag är och känner mig väldigt trygg i det. Jag har mer och mer slutat bry mig om vad andra tycker och tänker. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Pga graviditetshormornerna så har jag varit mer ledsen än tidigare år. Det har varit mycket tårar både till låtar på radion, Disneyfilmer, nyheterna och efter alla mardrömmar. Däremot har man ju varit överglad andra dagar. Herregud, vilken glädje! Tänk och haft den känslan dagligen. Det hade ju varit helt underbart haha :D
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Att jag träffat mer folk och inte avbokat in i det sista för att jag varit så himla trött. Även det pga graviditeten så klart. Jag trodde aldrig man kunde sova så mycket som människa haha :D
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2015?
Not too young - Sabina Ddumba
Simge - Mis mis
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Just på min födelsedag gjorde vi inget speciellt. Eftersom jag och Burak fyller år så tätt och även 25 år så blev det ett stort kalas med släkt och vänner. 
 
Högsta önskan just nu?
Att den lille där inne ska må lika bra som den gör nu som när den kommer ut :)
 
Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer energi för att orka med mer. Men egentligen, vad gör det om 100 år?
 
Vad fick dig att må bra?
Burak och vårt barn i magen. 
 
Den maträtt du åt oftast 2015?
Pasta i olika sorters format då det varit ett stort graviditetsbegär. 
 
Vem saknade du?
Man fattas ju alltid de som tagits ifrån en men min golden retriever lämnade ett stort tomrum.
 
Vad är du mest stolt över?
Jag är mest stolt över Burak som haft gasen i botten hela året. Fixat och donat för oss båda och alltid med ett positivt tänkande. Hans nästan diktatoriska men smarta sparande av pengar. Det gjorde ju att vi sitter i en trygg sits idag och framtiden för oss med mig som mammaledig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela