Turkietblogg

Turkietblogg

Veckomatsedel

Publicerad 2016-02-01 09:31:13 i Recept & livsstil,

Jag kanske ska försöka sätta det i rutin att skriva ut varje vecka vad vi ska äta.
Vi gör matsedel för fem dagar varje vecka. Oftast blir det över någon dag som vi kan ha nästa eller så vill vi gotta till det över helgen med grillat eller hämtmat.
Jag själv tycker det är suveränt att kunna söka på Google för att få lite inspiration.

Vad vill man om vardagsmaten?
Man vill att den ska vara enkel, billig och snabb. Gärna något från rabattbladet. Det kan nog alla hushåll hålla med om. Söker man på rätter på Google så är det alltid 20 ingredienser i varje rätt och det har man inte tid med.

Vår matsedel denna veckan:
Spagetti med lövbiff i krämig svampsås
Hel grillad kyckling med sallad
Potatis och purjolökssoppa
Ugnspannkaka
Tonfiskbiffar med ris

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-01 12:41:48

Vad fint ert kök är😊

Svar: Vi har bevarat det från min mormors tid. Bara bytt bänkskiva osv. Annars lackerat luckorna. Vi tycker om det gamla :)
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela