Turkietblogg

Turkietblogg

Vårt golv i huset

Publicerad 2016-02-02 10:05:50 i Hemma i Sverige,

Det svåraste valet under vår renovering var ändå golvet.
Jag var timmarvis hos olika återförsäljare men kände inte att jag klickade med något golv. Jag visste ju i mitt huvud vad jag ville ha och att det skulle vara mörkt. När jag till slut kom till en butik så frågade hon varför jag inte tittat på en plastmatta som ser ut som trägolv. Tanken hade inte slagit mig, jag hade fördomar mot plastmattor för det var lägenhetskänsla för mig. Men hon insisterade på att jag i alla fall skulle ta en titt för plastmattorna nu är inte som förr. Jag fastnade. Så fina! Har vi besök får vi ofta beröm för golvet men när vi säger att det är en plastmatta blir det tyst och förvånat. Folk förväntade sig nog inte ett sådant material på golvet. 

Jag tycker vårt golv är suveränt. Det blir inte kallt, det är mycket slittåligt, stötdämpande och ljuddämpande. Tappar vi något på golvet, mobilen eller ett glas går det inte sönder. Det är otroligt lättstädat och ger ändå känslan av ett trägolv. Vi hoppas verkligen det uppfyller kriterierna efter all rekommendation och kommentarer. Det var inte en liten slant vi la på detta golvet men det känns det värt. Vi ska beställa samma matta till övervåningen nu, till barnrummen. Det blir ett mjukt och härligt golv för våra framtida småttingar. 

Så dumpa fördomarna om plastmatta.


Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2016-02-02 16:21:55

Plastmatta är toppen!
Vi har det i våra rum, ser egentligen bara fördelar med det :D

Grymt snyggt det du lade upp där :D

Svar: Riktigt bra och snygga nu för tiden!
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela