Turkietblogg

Turkietblogg

Trött

Publicerad 2016-02-12 14:25:34 i Hemma i Sverige,

Den bittra sanningen idag. Ryggläge, trött, sliten, ajajaj i bäckenet, halsbränna och ständigt hungrig.
Så ser det ut hemma hos oss idag. Jag tyckte jag vaknade med en underbar energi idag men det tog bara en totalvändning. Det känns som att jag kan sova till ikväll. 
Det är tungt nu och mitt bäcken gör otroligt ont idag. Jag är gravid och jag bär inte bara på en massa extra kilon utan kroppen är ju inte i sitt normala. Ändå kan jag inte sluta och tänka på folk som alltid går med extrakilon på sina kroppar. Jag förstår att deras kroppar och knoppar blir trötta. Man märker hur mycket lättare livet är när man har en god vikt till sin längd. Man märker nu hur viktigt det är att man är snäll vid sin kropp. 
Min kropp har en bra kondition och allmän styrka. Däremot har jag märkt under graviditetens gång att jag under mitt vardagliga liv glömt bort bålen. Nu har man förstått hur viktigt det är att man håller bålen stark. 

Kommentarer

Postat av: Ellinor

Publicerad 2016-02-12 23:28:54

Håller med dig, jag har gått upp 10 kg hittills och tänker på hur det skulle kännas med 20-30 kilos (eller mer) övervikt. Givetvis går det inte att jämföra övervikt med den gravida kroppen som gör ont lite varstans men ändå! Jag har aldrig vägt så här mycket förut och det klart att det påfrestar hela kroppen även om det mesta sitter på mitten 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela