Turkietblogg

Turkietblogg

Storleksblind

Publicerad 2016-02-18 10:39:52 i Hemma i Sverige,


Tänk, att på detta fotot, att på den tiden tyckte jag att jag var tjock.
Nu förstår man hur Storleksblind man är!! Nu förstår man hur perfekt vikt man hade där och fin figur. Det uppskattade man inte då. Vad är det för fel på människan?! Att jag ens skulle behöva känna mig tjock där. Det är så sjukt. Jag måste ändra mitt sätt att se på min kropp, fastän jag har någon liten påse på magen. Då var inte ens den där påsen tillåten. Jag måste börja uppskatta mina kvinnliga kurvor. Alla är vi fina som vi är, vi måste bara lära oss bli nöjda! 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2016-02-18 13:30:43

Det är helt sjukt att man är så själv kritisk!! Jag har gått ner mina graviditetskilon nu, puh, men kommer ju alltid ha den lilla magen som mycket är hud som kommer hänga där. Och jag måste påminna mig själv om att jag ska vara glad för det, för de finns säkert många som vill byta som kanske inte har den chansen att få bli gravid! ❤️❤️

Postat av: Linda

Publicerad 2016-02-18 16:07:53

Hej Rebecka.

Uppskatta dig du är jättefin och många är avundsjuka att du är så snygg. Du är inte någon ful plastik kvinna utan fin och snygg som du är. Tjock det är du inte alls du har helt rätt att du såg dig fel och jag är likadan andra säger du är fin. Jag ser inte detta måste vara kvinnligt syndrom.

Lev och ge kärlek till dina nära och kära din man älskar dig och det är det viktigaste.
Kram och ta hand om dig

Postat av: Maja olsson

Publicerad 2016-02-18 16:30:42

Du verkar lagar mkt turkisj, har du nått bra recept på dolma? Fyllda paprikor! Kran

Svar: Jag har tyvärr inte det eftersom vi inte lagar dolma av någon anledning haha. När jag inte vet hur man gör brukar jag använda youtube. Skitbra! Testa det! Kram
Rebecka Yücel

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-18 20:04:13

Du är fin där precis som nu. 😊

Postat av: Ellinor

Publicerad 2016-02-18 21:34:03

Precis detta insåg jag häromdagen när jag hittade en bild i telefonen på magen i profil i typ vecka 12. Jag har sedan varje vecka tagit en bild på magen och jämfört med veckan innan. Herregud vad smal jag var i förhållande till nu! Midjan försvann ju rätt tidigt utan att magen börjat växa. Jag var säker på att någon manipulerat bilden... Om jag återgår till den kroppsformen igen och kan knäppa mina gamla jeans i storlek 28 så ska jag aldrig mer säga att jag är tjock 😊

Postat av: Trees, mammaliv i London

Publicerad 2016-02-26 10:40:38

Aahh jag haller med dig sa!! Tittade pa bilder fran 1 ar tillbaka pa mig och herregud, vad klagade man pa? ^^
Grattis till er pojke foresten!! :) Er finaste resa borjar Nu :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela