Turkietblogg

Turkietblogg

Ont i ryggen

Publicerad 2016-02-11 11:36:39 i Hemma i Sverige,

Igår kväll kändes hela jag jättekonstig.
Det är svårt att sätta ord på hur man mår utan konstig är det enda man kan säga. Jag hade väldigt ont i bäckenet och halsbrännan har kommit tillbaka. Typiskt för tredje trimestern. 
Jag vaknade bara en gång för att besöka toaletten inatt. Kors i taket. Men sedan kunde jag inte somna. Jag fick så ont i ryggen. Liknande mensvärk som kom och gick tre gånger under 10 min. Jag låg och tänkte på om jag skulle väcka Burak eller inte men lät det vara och till slut slutade det helt. Det är jättesvårt att avgöra vad det är som händer eftersom det är första gången jag är gravid. Man vet inte vad som händer eller hur det ska kännas. Eftersom vi har ett inplanerat snitt så måste vi ju höra av oss till sjukhuset om förlossningen startar. Jag ska ju inte gå hemma och härda ut in i det sista som en som ska föda vaginalt. Får jag värkar eller om vattnet går ska vi åka in direkt. 
Förstår ni att vi börjat noja nu då över minsta lilla? Jag trodde tex att vi skulle behöva åka in inatt. 

Nu blir det mys med denna filuren innan jag och mamma ska en runda till Kristianstad. Jag måste köpa nytt smink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela