Turkietblogg

Turkietblogg

Koppar med historia

Publicerad 2016-02-17 10:50:29 i Hemma i Sverige,

Tänk allt vi svenskar paketerar och gömmer i garderoben.
Hemma i Turkiet används allt. Jag kan inte se framför mig att Buraks mor har ett finporslin undangömt hemma, utan det används alltid. Kanske pga av plats men nä, det känns inte troligt.
Även om jag tog hand om så otroligt mycket från detta huset så fick jag slänga hälften. Det gick inte att säljas, inte ens ges bort gratis. Det var ju hemskt allt det som fick åka till tippen men samtidigt kan jag inte ha det hemma och ta upp alla våra garderober bara för att man tycker det är synd att slänga. Det kommer aldrig komma till användning.
Senaste utrensningen hittade jag ett litet porslin till. Jättefina koppar med fat som matchar här hemma. När jag vände upp och ner på kopparna så stod det min mammas namn. Min mamma har gjort dessa kopparna och de har stått orörda i garderoben i 35 år!! Det är ju vansinne. De fick komma ner till disken och står nu i mitt vitrinskåp. 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2016-02-17 11:41:42

Vad kul med kopparna! Det gör du rätt i, sånt ska användas :)

Postat av: Ellinor

Publicerad 2016-02-17 21:10:37

Inte slänga på tippen!! Lämna till närmsta Secondhand! Allting går att sälja där, till och med gamla tomma gurkburkar och liknande till synes värdelösa föremål som till och med jag skulle lämna till återvinning 😊
Jag tar med en kasse till Röda korset lite då och då när jag ändå åker dit och fyndar, då blir man av med prylarna samtidigt som jag bidrar dubbelt till välgörande ändamål! 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela