Turkietblogg

Turkietblogg

Vecka 17

Publicerad 2015-09-26 06:26:59 i Hemma i Sverige,

Idag rusar vi in i vecka 17! Ja rusar, så känns det. Jag blir nervös av att det går så snabbt. Kommer jag vara förberedd vid förlossningen liksom? Om man nu kan bli det. 

Jag har börjat känna att det är jobbigt att ligga på mage, vilket jag gör mycket. Det känns nästan som att jag kvävs eller kväver den där "bollen" i magen. Det är väldigt obekvämt i alla fall. En sak jag märkte tydligt igår vid promenaden med hundarna var att jag inte orkade med mitt vanliga tempo med mina långa ben. Så fort jag försökte få upp flåset så blev jag alldeles yr. Jag får dra ner på tempot och myspromenera istället. Det gick så klart också men hundarna är vana vid annat så jag fick kalla tillbaka dom hela tiden när de hamnade för långt fram haha. En annan sak är att fötterna har börjat svullna. Jag var på språng rätt mycket igår. Promenad, gräsklippning, ogräsrensning, allt... På kvällen hade jag lite tryck i fötterna och när jag såg ner på dom var de svullna. Inte någon positiv upptäckt haha! 
Det får nog bli stödstrumpor när vi flyger  till Turkiet i oktober som en gammal tant ;)


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-26 11:51:44

Men man måste inte va en gammal tant. De finns nog många fler än du tror som använder stödstrumper vid flygning. Alla vi har så många fördomar stora som små. Inte alls för att va elak. Kram och trevlig helg :)

Svar: Det var mest på skämt :) det vet jag väl att måååånga andra gravida får använda stödstrumpor också :) kram
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-26 13:24:49

Förlåt tänkte inte på den glada munnen. Själv har jag åkt till Sydamerika som gravid och min ben svullna något hemskt det tog ett tag innan de gick ner. Hade inga stödstrumper!! Kram😊

Svar: Ja jag har hört om dessa svullna ben :D så jag ska bog införskaffa mig om ifall att
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela