Turkietblogg

Turkietblogg

Oğuz Yılmaz - Göremdim annem

Publicerad 2015-02-21 13:46:00 i Turkisk musik,

Alla har ju en låt som betyder extra mycket.
Jag har en turkisk. Jag hörde låten första gången jag hälsade på i Adana. Första gången jag träffade Buraks familj. Minnena är så tydliga eftersom man var så nervös. Jag kan fortfarande höra min svärmor nynna på denna låt. Det är en underbar låt som handlar om mamma. Som många vet så betyder mödrarna i Turkiet allt. Alla värdesätter sin mamma högt. I islam är det paradiset man strävar efter och i islam tror man att paradiset ligger under sin mammas fötter. Därför är det alltid viktigt att ta hand om sin mamma och skydda henne.
 
Njut av låten och titta på härliga bilder från Turkiet samtidigt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela