Turkietblogg

Turkietblogg

Picknick i Adana

Publicerad 2013-09-24 12:19:00 i Adana 2013,

En av våra härliga dagar i Adana spenderade vi i skogen.
Vi hade massa grönt med oss och kyckling vi skulle grilla till vår picknick.
Det var en helt underbar eftermiddag. Turkar är experter på att "relaxa" och ha picknick. 
Jag vet tyvärr inte vart i Adana vi hade denna picknicken men vi körde i ca 20 min från Sakirpasa.
Över en hängbro gick vi till ett känt picknickställe. 
Normalt sätt brukar familjen träffas på detta viset fast med en stooor del av släkten.
Eftersom detta var så spontant och snabbt blev det bara vi men gladare kunde jag inte bli.
Då fick vi lite kvalitetstid bara vi :) Det var så mysigt!
 
Händerna fulla hade vi med allt vi skulle ha med oss!
 
Vyn från bron. Där skulle vi ha vår picknick. Det var så varmt denna dagen och jag minns hur sugen jag var på och bada men floden har kraftiga underströmmar så man får inte bada. Om det gömmer sig något annat i floden vet jag inte heller. Haha.
 
Världens sötaste bild på min fina man och hans lilla mamma. Är hon den sötaste turkgumman någonsin eller?!
 
Framme under vårt träd i skuggan.
 
Jag förevigade mig och Burak även här ;)
 
Vila och andas lite i skuggan efter slitet. 
 
Vi glömde givetvis tändaren så jag och Burak fick gå hela vägen tillbaka till bilen. Vi passade så klart på att ta lite foton :P
 
Vi träffade på skalman. Han var så himla söt!
 
Även kossorna behövde svalka sig i septembervärmen.
 
Här förbereder Fatma och mamma salladen till kycklingen. Burak gillade inte bilden då det ser ut som om jag inte gör någonting. Haha :D
 
Nybakat bröd hade vi med oss också! Dags att äta!
 
Utsökt!
 
Till efterrätt blev det vattenmelon. Så söt och god!
 
Jag fick första tuggan för jag hade längtat efter det mest ;)
 
Usikten från där vi kom med bilen. Över bron hade vi vår picknick som så många andra familjer. 
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-09-24 12:51:15

Aaaaw.. gud vad söt hans mamma är! :) Dom ser så himla snälla ut allihopa! :)Ser Burak fram emot att flytta till Sverige? Kram

Svar: Hans mamma är sån typisk turkgumma som alltid donar och har sig, förbereder maten en hel dag och ser alltid till så ingen går hungrig. Hon är helt fantastisk min svärmor! Turkar är kända för sitt "hetsiga" temperament men i Buraks familj är alla så enormt lugna. Allt är Hakuna matata, inga bekymmer :P Burak ser fram emot flytten till Sverige enormt! Han tycker det känns jättespännande! Det enda han är rädd för är maten, framförallt att han ska råka få i sig gris. Och folket, att vi är så iskalla som alla säger. Kram
Rebecka

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-09-24 16:24:29

Ser sjukt mysigt ut :)

Svar: Det var jättemysigt!
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-26 19:16:40

Ser härligt ut! Men är det inte tråkigt att han säger så att det ser inte bra ut för du inte gör något. Du är ju på besök och hjälper säkert till. Burak verkar va en super kille så inget illa ment:)

Svar: Det var på skoj :)
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-27 17:15:07

Jaha oj förlåt nu klumpa jag till mig verkligen inte meningen:) Kram

Svar: Ingen fara :) kram
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela