Turkietblogg

Turkietblogg

Fisksoppa LCHF

Publicerad 2012-11-30 12:09:00 i Recept & livsstil,

Jag måste bara tipsa er om denna fisksoppan jag gjorde igår.
Herregud, det var verkligen en fröjd för smaklökarna och extremt mättande!
 
Du behöver
1 purjolök
1-2 vitlöksklyftor
300-400g spenat
5 dl vispgrädde
1 paket philadelphiaost
2 pack torsk
1 burk färdigskalade räkor
Salt och svartpeppar
Brieost
 
Först hackar du purjolöken och vitlöken och steker tills det blivit mjukt.
Sedan tillsätter du grädden och philadelphiaosten och låter det koka upp tillsammans med spenaten.
Skiva torsken i bitar och lägg ner i soppan.
Låt koka en stund och smaka av när torsken är genomkokt.
Salta och peppra efter smak.
Tillsist tillsätter du räkorna i sista minuten innan du tar av från plattan.
 
Servera med en bit brieost!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-30 18:25:18

Oj vad den såg god ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela