Turkietblogg

Turkietblogg

Årsresumé Juli - September 2012

Publicerad 2012-12-31 16:14:00 i Ni frågar, jag svarar,

Juli 2012

Denna månaden för mig stod i stort sätt still. Det var så varmt så jag var inte människa. Jag orkade knappt gå ut och blev riktigt dålig av värmen.

 

Burak’s mamma och syster kom och hälsade på oss och OM jag var nervös!! Burak jobbade ju hela dagarna och nu skulle jag vara hemma med dom helt ensam. Vi kunde inte prata så mycket men ack, jag försökte verkligen!! Det blev stora turkiska middagar som jag och Burak’s syster Fatma donade med. Det blev helt fantastiskt!

 

Mamma kom på besök i samma veva och fick träffa Burak´s mamma. Det var intressant men de fick i alle fall träffas!

 

Jag och Burak hängde mycket med Burak’s danska vänner.

 

Ramadan startade denna månaden också så man fick passa sig att råka reta upp någon turk.

 

Burak´s bror Ahmet fyllde år och det firade vi med tårta på Moonlight restaurant. Jag vet fortfarande inte om han är 16 eller 17 år. Han vägrar berätta för mig!!

 

Mer grillpartyn på stranden.

 
 

Augusti 2012

Jag och Burak blev bjudna på förlovningsparty mellan två norska gäster på stranden.

 

Mer grillpartyn på stranden.

 

Jag och Burak testade parasailing för första gången.

 

Vi besökte lunapark och blev jättedåliga efter första karusellen.

 

Vi åkte på båtutflykt.

 

Vi träffade Anders och Carro från hemma.

 

Burak´s bästa kompis Hüseyin kom på besök.

 
 

September 2012

En katt flyttade in oss mig och Burak.

 

Burak bar som vanligt runt på alla bebisarna på stranden.

 

Tvättmaskinen gick sönder och läckte ut över hela lägenheten.

 

Burak’s bror med familj från Anamur hälsade på för att fira sin bröllopsdag.

 

Jag och Burak gjorde vår första utgång för hela sommaren med Eileen och Anni till Queens garden. Största festprissarna, va? Haha ;)

 

Jag fyllde tjugotvå år! Kvällen blev dock inte som jag tänkt mig. Den slutade i tårar för att jag insåg att Burak och jag kommer snart behöva lämna varandra. De orden han sa till mig på min födelsedag gjorde att jag inte längre kunde hålla tillbaka. Han är mitt allt!

 

Återigen ett grillparty på stranden.

 

Jag och Burak blev bjudna på ett holländskt födelsedagsparty.

 

Vi fortsatte att vara stamgäster på Tropic Vitamin.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela