Turkietblogg

Turkietblogg

Fredag 31 augusti 2012

Publicerad 2012-08-31 08:33:22 i Alanya 2012,

Kan ni fatta att det är 1:e september imorgon?!
Var har detta året tagit vägen?!
 
Imorgon är det två månader tills jag sitter på flyget hem.
Det känns mindre kul....
Hemskt att lämna allt och fruktansvärt att vara utan Burak.
När jag kommer hem ska jag fokusera på jobb, mina hundar och mina fina vänner.
Titt som tätt blir det flyget ner till Adana.
Herregud, den känslan kommer ju vara som en nyförälskelse!
 
Igår var hela vänkretsen på stranden på båttur.
Jag tog tillfället i akt och njuta med en bra bok.
Inte så lätt och läsa när resten av ligan är där. Haha.
 
Kvällen var lugn med spagetti och köttfärssås och lite tv.
Jag och Burak diskuterade om vårat slösande.
Det är stopp med det nu!
Burak måste spara och försöka tjäna lite extra i septembermånad nu i och med att han slutar ca. 1 oktober.
Vi måste alltså sluta bli sugna om saker på kvällarna.
Varje kväll efter maten går vi till supermarket och köper någon frukt eller något godis.
Det är det som kostar och tar våra pengar.
Dessa småköp, de är ju livsfarliga!
Alltså inget mer gottigottgott på kvällarna i septembermånad ;)

God morgon från ett soligt Alanya med 29 grader.
 
 
De håller på och bygger en väg till här i Dinek.
 
 
Jättebra, tycker jag och Burak. Då kan vi gena och spara flera minuter.
Vi hoppar bara över lite sten till höger om denna bilden så är vi hemma :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela