Turkietblogg

Turkietblogg

God morgon söndag 29 april

Publicerad 2012-04-29 09:07:36 i Alanya 2012,

God morgon allihopa!
Är man trött på ägg så kan man alltid äta bulgur till frukost. Vilket jag gör nu haha.

Känner att jag bloggar så dåligt. Kör mina vanliga godmorgon inlägg sedan försvinner jag till stranden och kommer tillbaka med Burak och då har vi så fullt upp med att ta igen alla kramar så blogginlägg hinns inte med. Men jag sammarfattar ganska bra i mina godmorgon inlägg.

Jag måste ha något konstigt fel på min mage alltså. Varje dag, någon gång under dagen, får jag sådant knip. Speciellt efter maten. Uppblåst mage i stort sätt hela dagen. Ibland får jag till och med besöka damernas mycket, mycket snabbt. Håller ju mig undan alla mjölkprodukter för min mjölkmage men nu känns det som att varje gång efter jag ätit bröd, pasta, bulgur och detta, så blir det samma effekt som när jag får i mig mjölk. Antingen är det något jag inte tål eller har jag en tarm som är extremt känslig för minsta lilla. Jag vet knappt vad jag ska äta längre. När jag bara äter sallad med tex tonfisk så säger inte magen någonting. Då mår jag jättebra! Men minsta lilla mjölk eller mjöl så säger magen ifrån. Skulle det vara så att jag inte tål vissa produkter så kommer det fasen bli problem här nere. Ingen hade ju en aning om vad laktos var när jag kom och lät yogurt och detta vara under en bjudning.

Tillbaka till gårdagen!
Herregud, vad varmt och underbart det var på stranden igår! Jag tog mig minsann ett dopp igår också. Så skönt! Väntade tills Burak slutade och vi gick hem tillsammans vid klockan sex. Duschade och åt vår "smarriga" soppa. Sedan kollade vi några avsnitt på serien "The walking dead". Vi kom in på första avsnittet i andra säsongen igår. Riktigt bra serie för zombieälskare som oss! Sedan kom Buraks bror och kusin över på en liten snabbtitt.

Åh, jag är så glad över mina nya rengöringsmedel! De förra luktade gott men när jag gick till stranden och kom tillbaka så luktade det inte längre. Dessa nya medel luktar verkligen! När vi öppnade dörren igår slog en nystädad lukt över oss! Nu är Rebecka lycklig ;) Vi skojade igår att Burak snart får lägga in mig på rehab för mina städproblem. Ja jissus..
Burak sa en väldigt rolig sak till mig häromdagen.
- När jag har varit någonstans och sedan kommer tillbaka hem. Då förstår jag hur städat och rent vi har!

Nu ska jag dricka mitt kaffe och bara ta det lugnt några timmar med lite internetsurfing och så :)

God morgon från ett Alanya med sol och klarblå himmel med en temperatur på 22 grader just nu! Idag blir ytterliggare en riktigt varm och härlig dag!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-29 19:59:48

Gluten kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela