Turkietblogg

Turkietblogg

Mitt andra hem

Publicerad 2011-09-30 15:24:15 i Hemma i Sverige,

Ingen, absolut ingen, förstår vad Turkiet betyder för mig! 13 gånger totalt än så länge i Turkiet säger väl sitt? Ingen förstår när jag säger när jag landar på turkisk mark att: Nu är jag hemma! Det är som att komma hem igen varje jävla gång men så åker man tillbaka till Sverige som man kallar sitt hem. Varför? Sverige är faktiskt inte mitt egentliga hem kan jag känna. Hemma är väl där man mår bra, eller? Då kan Sverige inte vara mitt hemma för jag mår aldrig så dåligt som när jag kommer hem från Turkiet. Är det verkligen här jag vill leva mitt liv? Är det inte nu jag ska ta risker och chanser? Det kan bli kanon eller gå åt helvete. Men jag vill inte ångra mig när jag blir äldre att jag aldrig gjorde det jag tänker på nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela