Turkietblogg

Turkietblogg

Saker som saknar betydelse

Publicerad 2016-03-18 10:48:00 i Hemma i Sverige,

Sedan Benjamin kom har saker som hade betydelse förr blivit som bortblåst.

1. Förr hade jag inte släppt in folk i ett ostädat hus. 
Nu ger jag blanka f-n i det. Det får se ut som det gör.

2. Vår nya soffa har både kiss, kräk och bajs på sig nu.
Vad gör lite bebisbajs?

3. Likadant gäller kläder.
Det finns inte längre någon betydelse om man går omkring med kläder som Benjamin nyss kissat ner eller kräkt på. Att man sedan torkar bort hans kräk med sina egna kläder också.

4. Vad är en BH för något? 
Jag har nog glömt hur fasen man sätter på sig en sådan. För det första går det inte för mina bröst sprängs om jag "låser in" dom. För det andra blir det så knöligt när man ska amma även om man har amningsbh på sig. Och jag skiter i hur fult det är att gå utan bh.

5. Bäddat sängen har jag inte gjort på tre veckor. Men man ska ju ändå inte det säger ju experterna ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela