Turkietblogg

Turkietblogg

Njuter

Publicerad 2016-03-11 14:34:26 i Hemma i Sverige,

Vilken perfekt tid på året att föda barn!
Får försöka pricka in samma på nästa sen. Haha nej nu skojade jag.
Jag och Benjamin har precis varit på den längsta promenaden sedan snittet. Tippar på knappt 3 km kanske.

Det har varit svårt att lämna ifrån mig Benjamin hela förmiddagen. Han ska vara klistrad på mig helst hela tiden men när solen stack till var vi bara tvungna att gå ut.
Jag la ifrån mig honom i vagnen och han började skrika direkt.
Till slut fick jag ge med mig med nappen. Jag vill egentligen inte ge Benjamin nappen för ofta pga att jag är rädd att jag inte kan ta ifrån honom den i tid senare och han ska behöva ha såna problem med tänderna som jag haft.
Han är jätteduktig men väldigt snuttig. Han vill helst tutta på mig dygnet runt fastän han är mätt och belåten. På nätterna har jag fått ge med mig så jag ska kunna sova. På dagarna krigar jag men ibland får den sticka till. Så fort han somnat tar jag bort den.
Visserligen så känns det bättre att han har nappen istället för tummen. Nappen kan vi ju ta bort en vacker dag men tummen blir det värre med. 

Nu fortsätter vi sitta ute efter promenaden.
Han sover så gott nu och jag behöver bli lite rosig om kinderna.
Man är rätt blek i ansiktet som nyblivna föräldrar haha!

Och vilka underbara grannar vi har!
När jag ska ta sista kurvan till vårt hus så hör jag att vår ena granne ropar på mig. Jag har knappt pratat med henne men jag vet att Burak pratar med henne dagligen på jobbet. Hon hade köpt en jättefin body till Benjamin och en skallra. Jag blev så glad! Så roligt när någon man inte kunde tänka sig tänker på oss och är så generös. Många tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela