Turkietblogg

Turkietblogg

19 kilo plus

Publicerad 2016-03-09 09:40:39 i Hemma i Sverige,

När vi vägde oss dagen innan kejsarsnittet visade den 91 kg.
Min slutgiltiga viktuppgång blev alltså 19 kg under graviditeten.
Kollar man på min kurva så bara kutade den sista tiden.
Det ser ni här nedan på bilden.
Jag förstod aldrig hur mycket vätska jag proppade på mig under sista tiden.
Jag tyckte själv inte att det syntes så mycket men dagen innan kejsarsnittet när jag och Burak kröp ner för att sova på sjukhuset utbrister Burak att nu ser man hur vätskefylld jag är.

Det är nu två veckor sedan Benjamin föddes och jag har tappat 11 kg!! 
Jag ligger på 80 kg nu som jag med säkerhet vet att det är de extrakilona från 72 kg som jag lagt på mig på riktigt, om man säger så. 

Vår börjar nalkas i luften och jag är så extremt sugen på att börja promenera. Just nu klarar jag runt kvarteret sedan börjar det ömma i snittet.
Den tiden kommer med långa härliga promenader.
Just nu är det viktigast att Benjamin får sin dagliga dos av frisk luft.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-10 13:22:45

Hej becka kul att ni mår bra:)) varför får vi inte se en bild på barnet ?? Eller väntar du ut den här 40 dagars perioden då vi ger namngivning på barnet och alla får se barnet då med en liten fest för barnets ära.

Svar: Ni kommer få se men min man vill att vi väntar lite. Det kan ha och göra med de där 40 dagarna. Det har jag inte ens frågat honom :)
Rebecka Yücel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela