Turkietblogg

Turkietblogg

Morgonstund har guld i mund

Publicerad 2016-02-23 08:25:36 i Hemma i Sverige,

Det är ju helt omöjligt att sova dessa nätter innan.
Tankarna snurrar på helvarv och man förstår inte att man till slut skulle nå mållinjen. Ärligt talat är jag coollugn med ändå hyper. När jag blir nervös blir jag tyst, lättirriterad, lugn och man skulle nästan kunna tro att jag inte är nervös. 

Känslorna bara vällde över mig inatt. Jag bara grät och grät och grät. Ni vet när man var liten och kippade efter luft när man trillade på gympan eller nåt. Så höll jag på inatt! Jag tänkte, herregud vad är det med mig?! Lugna sig! Jag kände mig som en liten fågelunge när jag kröp upp i Buraks knä. 

Under hela graviditeten har jag inte känt något behov i att veta vem detta barn är. Nu har jag panik som nästan väller över mig. Vem är du? Hur ser du ut? Är du lik mamma? Är du lik pappa? Ska verkligen jag bli förälder? Jag som fortfarande känner mig som mamma och pappas lilla flicka. Hur ska jag hålla i mitt barn? Hur ska jag veta vad den vill när den gnyr? Jag tror jag aldrig känt mig så hjälplös då jag alltid har kontroll över mina situationer. Denna gången kan jag inte det. Nu kastas vi ut i en helt ny värld. En bra lärdom för mig att släppa kontrollen lite, att låta mig känna mig hjälplös och ta den hjälp och lärdom jag kan få, att låta mig undra och klia mig i huvudet. 

Jag är så tacksam över Burak. Min man, min bästa vän, min älskade.. Den störste stöttepelaren i mitt liv. Inga ord kan beskriva.

Kaffe och hjärngympa. Bra för själen.

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2016-02-23 10:10:09

Det är normalt med alla känslor. Jag fick förlossnings depression, jag hade inte problem att knyta an med min son, jag älskade honom så att de gjorde/gör ont och jag grät över vad som kan hända honom i denna världen men jag blev så deppig de första veckorna o var i princip hela tiden hos min mamma (tur hon är pensionär), ❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Rebecka Yücel

Postat av: Mikaela

Publicerad 2016-02-23 13:23:38

Du och Burak kommer bli så fina föräldrar, bebisen har tur som får komma till just er❤️. Kram och hälsa burak

Svar: Tack snälla du ❤️
Rebecka Yücel

Postat av: liljan

Publicerad 2016-02-23 22:58:54

Ingen fara gråt bara. Burak ve sen Ni blir jättefina föräldrar till den sötaste bebisen . Hadi hayirlisi olsun. Vi väntar på fina bebis bilder säkert lika fiina som sina föräldrar.:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela