Turkietblogg

Turkietblogg

Köfte med Turkiskt ris

Publicerad 2014-04-03 12:54:16 i Recept & livsstil,

Dagens middag består av Köfte och Turkiskt ris!
 
4-6 personer
 
Turkiskt ris
När du tillagar turkiskt ris behöver du risoni och ris. Jag tog 2 dl risoni och stekte det i 2 msk smör tills dem fått brun färg. Sedan tillsatte jag 5 dl ris och 14 dl vatten till detta. I med 1 valfri buljongtärning och lite salt. Låt koka på svag värme tills allt vatten är borta. Tack Louise för receptet!
 
Köfte
Till köften använde jag 1 kg nötfärs tillsammans med 1 ägg, lite vatten och en färdig köftekryddblandning Köfte Harci som jag köpt på Supermarket Migros i Turkiet. 
 
Superenkelt och supergott!
 
Kryddblandningen som finns att köpa på migros. Finns flera olika men detta är min favorit!
 
Färdig "rullade" köfte 
 
Stekte på en grill-stek-panna (haha) för att få det godare ;)
 
Maten är klar!
 
Mums, mums, mums..
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-03 13:49:42

Å de måste jag köpa grill stekjärn har nog sett men inte tänkt på de. Tack för tipset:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela