Turkietblogg

Turkietblogg

Idag är en arg dag

Publicerad 2013-04-29 18:19:47 i Hemma i Sverige,

Idag är en sådan dag jag bara känner mig sjukt arg!
Arg på väntan, arg på alla frågor man har utan svar, arg och rent av avundsjuka mot alla andra.
 
Jag vill väl också börja mitt liv!
Folk runt omkring blir gravida till höger och vänster.
Jag vill väl också ha en gosig bebismage nu och en förväntansfull make.
Folk runt omkring bygger hus, inreder ett nytt rum, köper nya trädgårdsmöbler tillsammans med sin gubbe.
Det vill jag också göra!
Va fan! 
 
Jag vill bara att militärhelvetet ska vara över..
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-29 21:16:25

Vet précis hit det är!!! Sitter också och väntar på att livet ska få börja..dock ingen militär som hindrar men en bebis på g och pojkvännen långt bort :(

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-04-30 00:56:25

Hej.
Jag förstår att du är arg.
Själv är jag också arg, ledsen och helt förtvivlat knäckt.
Min fästman dog framför mina ögon den 24/4.
Vi planerade vårat bröllop och vi försökte länge att få barn.

Nu är jag istället snart 32 år och nybliven änka. Och min fästman är redan begravd i Turkiet.

Var glad att ni har varandra åtminstånde och jag hoppas ni får många fina år tillsammans. Jag och mitt livs kärlek fick bara 5 år tillsammans, och vi hade hoppats på 50 år.

Svar: Usch, fruktansvärt! Jag beklagar verkligen! Man ska vara glad för det man har!
Rebecka

Postat av: Ewelina

Publicerad 2013-04-30 06:44:00

Det kommer till dig också tjejen, fortare än du anar :) se på mig, jag har väntar 18 månader och 4 dagar, idag ska äntligen få träffa honom igen. Det går verkligen fortare än man tror :) Den som väntar på nått gott .... ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-30 14:32:26

Men herregud. Du är 22/23 år! Du hinner. Man ska aldrig stressa fram något bara för att alla andra har :)

Postat av: Louise i Turkiet

Publicerad 2013-04-30 21:54:19

Tack så jättemycket!!

Snart är ni där också. Va inte arg utan låt det komma när det kommer annars blir det aldrig bra. Det är stora steg, även att bara köpa trädgårdsmöbler och sånt blir aldrig bra genom framstressade beslut.
Snart så!!

Kram

Postat av: Kristina

Publicerad 2013-05-02 18:51:47

Till Mikaela om du ser detta. Visst var det du som ofta kommenterade min blogg när jag bloggade? Du var alltid så omtänksam och positiv. Att jag nu får läsa detta tragiska så blir jag så fruktansvärt ledsen, och jag tänker på dig då mycket trots att vi inte känner varandra. Jag vill bara veta att du ska veta att jag tänker på dig, även om det inte kan göra något bättre.. All kärlek och tankar till dig Mikaela <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela