Turkietblogg

Turkietblogg

Lördag 30 juni 2012

Publicerad 2012-06-30 11:18:27 i Alanya 2012,

Ursäkta min lilla frånvaro.
Jag har faktiskt inte haft något att blogga om :-)
 
Min dag igår bestod av att städa lite "grövre" och det blev så fint här. Buraks lillebror är ju som sagt här och då vill jag gärna ha lite ordning och rent, fastän jag vet att han inte bryr sig. JAG bryr mig ;-)

Sedan gjorde jag lite chokladmousse som fika igårkväll. Magisk som vanligt!
Det var min gårdag.
 
Imorgon får vi ytterliggare besök.
Buraks mamma och syster har vägarna förbi och tänkte besöka oss några dagar. Det ska verkligen bli spännande! De får se hur vi bor och hur vi har det fastän vi bor "olagligt" tillsammans. Vi är ju varken förlovade eller gifta. Hoppas allt ska gå bra ändå! Nu har mitt stora problem blivit, vad tusan ska jag göra för mat? 
När de kommer på söndag och fram till onsdag så kommer jag få stå med middag för mamman, syster, de 2 bröderna som också är i Alanya och 1 kusin. Det blir 8 personer sammanlagt under middagarna och det står verkligen helt stilla i mitt huvud! Det bästa hade ju varit något bufféaktigt. Turkar äter väldigt mycket och länge. De kan sitta i en timme och äta med pauser. Jag får leta runt på internet idag och förbereda och så får jag åka och shoppa ikväll.
Kom gärna med tips!

Annars stråååålande sol och 30 grader.
 

Med denna bild sammanfattar jag min gårdag ;-) Hemmafrun i full fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela