Turkietblogg

Turkietblogg

25-årskalas igår

Publicerad 2015-10-11 09:07:48 i Hemma i Sverige,

Igår hade jag och Burak vårt kalas. Jag har ju redan fyllt 25 och Burak fyller nu senare i oktober. Vi bjöd in släkt och vänner på mat och fika. Det blev grillad kyckling och lamm, zeytinyağlı taze fasulye, Patlıcan kebabı, sigara Börek, turkiskt ris och sallad. Det var mumma! Till fika blev det äppelkaka med vaniljsås. Idag vaknar jag och fortfarande lika dålig i förkylningen. Förkylning är så långdraget! Jag blir tokig! Har sovit så dåligt inatt, så täppt, huvudvärk och riktig torr hosta. Har ont i magen av allt hostande nu. Måtte det gå  över till fredag tills vi åker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela