Turkietblogg

Turkietblogg

Lövbiff i krämig svampsås

Publicerad 2015-03-27 13:13:00 i Recept & livsstil,

När det kommer till pastasås är jag otroligt dålig på att variera mig.
Man kör det säkra kortet med köttfärssås. Egentligen är man dum för det finns ju tusen olika sätt att göra en god pastasås på. Man kan ju ha vegetariskt, fisk och skaldjur, skinka eller oxkött. Det är bara att experimentera. Det gjorde jag och det resulterade i en bombsäker middag som kommer gå hem hos alla. Man kan ha den till vardags och fest.
 
Lövbiff i krämig svampsås
5 skivor lövbiff
10 färska champinjoner
½ purjolök
1 vitlöksklyfta
4 dl matlagningsgrädde
1 svampbuljongtärning
Salt
Svartpeppar
Soja
 
Fräs purjolöken och vitlöken i en panna tills de fått fin konsistens. Skiva champinjonerna i bitar och tillsätt i pannan. När det gojsat till sig, strimlar man lövbiffen och lägger i. Tillsätt matlagningsgrädden och buljongtärningen. Smaka av om du behöver mer salt och ev. lite svartpeppar. Någon droppe soja är bra för att såsen ska få lite färg. Låt puttra en stund. Servera med tex. bandspagetti fullkorn.
 
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2015-03-28 21:21:46

Hejsan.

Fin blogg du har. Vet inte om ni äter fläskkött? Annars tipsar jag gärna dig med kalkonkassler som man kan variera i massor till just pasta, potatis och ris :-)

Svar: Vad spännande med kalkon kassler! Det måste vi testa då vi inte äter fläskkött :) Tack för tipset!
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-29 19:03:09

Har du slutat helt med fläskkött?

Svar: Näääästan :) Äter fortfarande lösgodis men det är sällan
Rebecka

Postat av: Rebecca

Publicerad 2015-03-29 20:09:12

Mina killar älskar kalkonkassler, finns på ICA Maxi här i Halmstad iaf, även kalkonbacon.

Svar: Kalkonbacon har jag hittat och det är ju verkligen supergott!!! Men måste bara testa kalkonkassler med ju!!
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela