Turkietblogg

Turkietblogg

Veckomatsedel

Publicerad 2015-06-22 07:55:25 i Hemma i Sverige,

Sysslar ni med veckomatsedel?
Det har jag börjat med och jag räknar ut typ exakt för att slippa slänga så mycket mat. Det känns ju förfärligt annars. Det går faktiskt skitbra och man sparar verkligen pengar! Mycket pengar! Istället för den där småshoppingen hela tiden och så glömmer man vad som står längst in i kylskåpet och så hinner det bli för gammalt. Det är inte bara middagarna, utan vi köper allt annat som behövs i hemmet också så som ägg, bröd och frukt. Dessutom behöver man inte irra runt och försöka fundera ut på vad man ska äta ikväll. Det sparar tid. 
Helgen planerar jag inte för. Då är oftast folket på flera håll, eller så hittar man på något och äter ute. 
 
Så här ser vår vecka ut denna gång:
Måndag - Kräftsoppa
Tisdag - Spagetti bolognese
Onsdag - Quinobiffar med potatis och bönor
Torsdag - Tonfisksallad
Fredag - Kycklingpaj
 
Det blir en varierad kost och mycket nyttigare. Inga halvfabrikat med massa skit. Jag och Burak äter alltid vegetariskt två gånger i veckan. En vegetarisk rätt blir oftast till helgen eftersom min bror är ett proteinberg haha. Jag och Burak älskar vegetariskt men det är vi rätt ensamma om i vår familj och släkt haha. Ja, förutom släkten och familjen i Turkiet förstås. Turkisk mat är väldigt vegetarisk. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2015-06-22 13:15:33

Vi försöker också köra med veckomeny, ialla fall på middagarna :) Och sedan veckohandla, en lista vi följer, märkt att vi tjänar in mycket på det. Handlar på extrapriser t.ex också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela