Turkietblogg

Turkietblogg

Ezan

Publicerad 2015-02-26 20:01:40 i Det typiska Turkiet,

Ezan är det turkiska ordet för bönen, då när minareten ljuder.
Jag saknar ljudet av en minaret varje dag. Speciellt om det är någon som sjunger riktigt bra. Hela jag bara stannar upp, njuter och tänker. En glädje sprids över hela min kropp och jag känner ett ljus som omslingrar mig. Jag tänker på stunden just då, om hur det känns som att alla problem lättar. Jag tänker på min underbara man, hur viktigt detta är för honom. Det är nästan som att han överför sin känsla till mig. Jag känner hans glädje, jag känner hans lugn. 
 
Under utropet kallar man folket till att be. 
 

Kommentarer

Postat av: eda

Publicerad 2015-02-26 20:51:04

Är du muslim eller har du funderat över att konvertera? kram :)

Svar: Jag börjar mer och mer lära mig och intressera mig. Något som då kanske växer fram i framtiden :) kram
Rebecka

Postat av: lina

Publicerad 2015-02-28 16:36:04

det e helt underbart, verkligen nåt man saknar! va roligt att det börjar intressera dig mer:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela