Turkietblogg

Turkietblogg

Väder Sverige - Turkiet

Publicerad 2015-12-03 11:26:42 i Det typiska Turkiet,

En kväll när jag och Burak tog en promenad pratade vi om kylan här i Sverige och kylan i Turkiet.
Här känns kylan mer frisk och mer bekväm. När man andas känner man hur hela kroppen rensas inombords. 

Idag visar vår termometer 9 grader och det känns milt. Jag minns när vi bodde i Alanya på vintern. När termometern visade 12 grader mitt på dagen. Jag kommer ihåg hur kallt det var! Visar termometern 12 grader här i Sverige så är det ju typ varmt. Vissa dagar i Turkiet på vintern, även om det var sol och 12 grader så riktigt isade det i kinderna. 

Är det 6 grader här i Sverige på kvällen som vi haft nu senaste kvällarna, så kan jag lätt gå i höstjacka. I Alanya om vi hade 10 grader på kvällen så hade jag vinterjacka, mössa, vantar ibland och varma uggs. Det var så kallt! 

Kollar vi väderprognoserna idag så har vi 9 grader och Buraks hemstad 13 grader. Av tidigare erfarenheter så känns det likadant. När vi hade dessa grader när vi bodde i Turkiet fick man hitta en plats med lä och sol, då kunde man få upp värmen i kroppen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela