Turkietblogg

Turkietblogg

Vårt bröllop del 1

Publicerad 2014-10-29 14:37:58 i Vårt bröllop,

 Nu kommer första delen av vårt bröllop!
Det var den 6:e oktober, kl 15:00 i 30-gradiga Adana i Turkiet. Vi åkte bort till Buraks ena bror med fru för att fixa oss i deras hem då det var minst folk där ;) Haha. Buraks kusin hade varit så snäll och fixat och betalat en fotograf åt oss. Vi åkte runt lite i Adana och fotograferades bland annat i Adanas stora park med moskéen. Eftersom det var Bayram var det enormt mycket folk i parken och det gjorde inte saken bättre att jag var utlänning. Verkligen ALLA skulle stanna och nästan glo ögonen ur sig. Barnen var nästan uppe och klängde i klänningen på mig. haha!
 
Vi åkte vidare till en national park i Adana där det knappt var en kotte. Det var lite enklare att fotografera där. Det tog många timmar men vi blev nöjda med resultatet. Vi var klara 3 timmar senare och vi kunde åka hem till Buraks bror för att äta maten som serverades till våra gäster. Vi gick inte hem till Burak då eftersom vi inte ville att gästerna skulle se mig innan entrén. 
 
Fortsättning följer... 
 
(bilderna är helt oredigerade)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-10-29 17:52:05

Hej
Ni e verkligen jättefina o din klänning är superfin...synd att vi inte kunde komma förbi o se er live men som sagt bayram o släkt stod som prio på vår lista när maken var här så få dagar...ni verkar haft en underbar dag trots allt med demonstrationer o uppbrända bilar m.m som råkade hände just när ni var här o skulle ha bröllop...vad tyckte dina föräldrar om adana? Eller de kanske har varit här förr? Bor ni i Sölvesborg? Jag e från början från Kristianstad men har sen ca 10 år bott i Halmstad där vi bor idag :) känner igen mig så i dig o din man....om hur det var när han kom till Sverige
Önskar er all lycka
Kram

Svar: Jag det förstår jag! Typiskt bara att det var så mycket skit i Sakirpasa just då. Polisen släppte gasbomber den kvällen också men sån tur var försvann det ganska snabbt igen. Vi blev inte så illa berörda av det den kvällen som de andra kvällarna när vi knappt kunde andas. Vilken tur vi hade alltså! Mina föräldrr älskade Adana. Mamma har varit med mig innan dit. Vi bor i Sölvesborg, ja :) Tack så jättemycket! Kram
Rebecka

Postat av: Therese

Publicerad 2014-10-29 18:24:05

Ni är verkligen superfina tillsammans!! Tack för att du delar med dig i bloggen, kul att följa er.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela