Turkietblogg

Turkietblogg

En månad som gifta

Publicerad 2014-11-18 15:22:26 i Hemma i Sverige,

Idag har jag och Burak varit gifta en månad.
Helt otroligt. Man trodde ju aldrig att man skulle bli gift, haha. Jag och Burak tog en ledig förmiddag för att åka och fixa nytt pass till mig. Det gick hur smidigt som helst. Burak blir lika förvånad alltid när vi ska göra sånt här i Sverige, att det är så otroligt smidigt. Ja, jag kan ju inte annat än och hålla med när man bott i Turkiet.. ;) Jag och Burak har ju lite planer på att ev åka ner till Turkiet och det tar ju några veckor för ett pass att fixas. 

Vi tror att vi nu kommit på var vi ska åka på smekmånad.
Det blir antagligen en kryssning i Medelhavet. Vi har kollat på olika rutter och den som känns mest intressant är Genoa-Rom-Barcelona-Marocco-Tenerifa-Madeira-Malaga. Vi vill ju se mycket och på en kryssning får vi ju se hur mycket som helst! 

Burak fick en liten present imorse pga vår en månaders dag. Detta kommer dock inte bli någon tradition! Det var bara för denna gången ;)

Kommentarer

Postat av: Cajsa Sparr

Publicerad 2014-11-20 17:35:18

Vi var ju på medelhavskryssning på vår bröllopsresa. Det är att rekommendera! Inte samma rutt som ni funderar på men Genoa, Rom, Barca och Morocco stämde (:

Postat av: Escaaa

Publicerad 2014-11-22 19:38:56

Hej! :)
Min man kommer från Tunisien och det är samma med byråkratin där. Vi kan tycka att det är krångligt och jobbigt här.. men det är ju ingenting mot vad det är där. Förutom migrationsverket då som brukar ta evigheter på sig ;)
Vad roligt med en Medelhavskryssning! Det skulle jag också vilja göra någon gång.. fast kanske med utgångspunkt i Tunisien då :)

Postat av: Tess Avcı

Publicerad 2014-11-26 10:14:22

Detta har inget med detta inlägg att göra men ville bara tacka för ditt recept på mercimek çorbası :) provat andra recept innan från gruppen på Facebook men dom var inget bra, men detta smakade precis som i Turkiet och mannan var nöjd med. Fin blogg förresten :)

Svar: Visst är det så gott?! Jag fick receptet från svärmor men när hon gör den kokar hon ju en kyckling först och får buljongen av det men det gör inte jag så jag tar kycklingbuljong bara. :) Fungerar precis lika bra och minst lika gott!
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela