Turkietblogg

Turkietblogg

Istikal Caddesi

Publicerad 2014-03-05 09:37:00 i Istanbul vinter 2014,

Här kommer lite bilder från självaste istikal Caddesi.
Istikal Caddesi är själva huvudgatan i Taksim med mycket butiker, restauranger och caféer.
Jag tror jag överlåter svenskarnas guldmedalj i fika till turkarna istället, så tar vi silvret :P
 
Den berömda spårvagnen som bara löper fram och tillbaka på huvudgatan.
 
Det har ju nyss varit alla hjärtans dag så hjärtan prydde hela istikal.
 
Enormt mycket folk, alltid!
 
På kvällarna var det sådan trängsel att man knappt kom fram.
 
När det började skymma, tändes lite mysiga lampor längs med hela gatan.
 
Kastanjerna som grillas här och där över hela Turkiet. Det luktar apa men denna gången smakade jag dem. Väldigt söt i smak och mjuk i konsistens. Absolut inte äckliga men inte supergoda heller :)
 
Mitt hjärta. Bakom busskuren ligger Svenska General Konsulatet inom murar :)
 
Och så får det ju bli en bild på mig med ju :P
 
En av många smågator som löper ifrån själva huvudgatan.
 
Där träffade vi en kelsjuk kissemiss :D
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-05 16:11:07

Shoppa ni något? Hur är det prismässigt jämfört me Alanya att handla äta och så i Istanbul? Du var ju där me Burak nu men skulle du känna dig bekväm och säker om du åkte me några tjejkompisar? Fin jacka B har:) Ha de bra. Kram

Svar: Vi shoppade litegrann och prismässigt är det STOR skillnad! Alanya tar sjuka överpriser på shoppingen! Mat är ungefär detsamma. Ja jag hade känt mig bekväm med bara tjejkompisar. Istanbul är så internationellt så de allra flesta pratar engelska. Istanbul är egentligen som vilken storstad som helst :) Dock bör man inte vara ute när det mörknat i vissa delar av Istanbul men som sagt, så är det ju i vilken storstad som helst.
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-06 16:35:46

Ja visst är det de. Jag har varit i Istanbul tidigare för många år sen men är sugen igen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela