Turkietblogg

Turkietblogg

Från Taksim till Sultanahmet

Publicerad 2014-03-06 13:57:00 i Istanbul vinter 2014,

En av våra dagar i Istanbul bestämde vi oss för att promenera från Taksim över till Sultanahmet.
Vi tog smågatorna från Taksim ner till Galatabron och hälsade på alla fiskare.
 
Vi gick förbi Galatatower på vägen ner till Galatabron.
 
De hundratals fiskare som står på Galatabron dagligen.
 
Lite fisk kunde vi se i deras spannar.
 
Vi börjar närma oss Sultanahmet.
 
Fiskbåtarna över på Sultanahmetsidan. Serverar dagens fiskfångst i bröd. Supergott!!!!
 
Min älskling på bron. 
 
Taksim från Sultanahmet. Ni kan se Galatatower tydligt.
 
En liten bazaar smet vi inom i Sultanahmet.
 
En moské nere vid Galatabron, vet inte vad den heter.
 
Nu har vi kommit fram till den Blå moskén.
 
Här står jag med :P
 
Inte lätt att vara med på foto tillsammans när man inte har någon som kan fota haha!
 
Vi vilade oss lite på bänkarna framför blå moskén innan vi fortsatte in i Aya Sofya.
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca Nyström Öberg

Publicerad 2014-03-06 22:51:56

Åh detta har inte med detta inlägg att göra men jag har lite frågor eller en stor fråga om turkiska armén då min pojkvän snart åker dit kan du vara snäll och mejla mig eller något för behöver verkligen din hjälp

MVH Rebecca :)

Postat av: Sofie Altuntas

Publicerad 2014-03-10 20:17:20

Vackra bilder <3 Trots många besök i Istanbul jag har faktiskt inte haft tillfälle att gå ändå upp till Galata tornet men det hoppas jag på i sommar när vi besöker Istanbul. Hoppas ni får positivt svar så fort som möjligt :) kram

Svar: Nu dröjer det nog tills nästa gång i Istanbul för oss. När UT kortet är klar blir det bara ett dygn där om det inte passar in med en fotbollsmatch. Vi känner oss annars ganska klara med Istanbul :) Ja jag ringer Migrationsverket en gång i veckan och kollar min mail säkert 5 ggr om dagen. Vill bara få ett slut på allt detta! Kram!
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela