Turkietblogg

Turkietblogg

Från Taksim till Sultanahmet

Publicerad 2014-02-27 16:53:24 i Istanbul vinter 2014,

Idag gick vi till Sultanahmet från Taksim.
Vi gick genom mysiga smågator och korsade Galatabron.
Väl över i Sultanahmet kollade vi inom en liten bazaar och köpte ljuslyktor.
Vi besökte den blå moskén igen och gick in i Aya Sofya denna gången.
Det gjorde vi inte sist för vi blev för snåla...... ;) Kostar 50 lira för två.
Denna gången tänkte vi dock att vi gör ju bara detta en gång så det får bli nu.
Det var en mäktig byggnad må jag säga!

På vägen tillbaka till Taksim tittade vi inom dom små butikerna i tunnlarna.
Hittade en med kläder till Burak. 
En tjocktröja för 10 lira och två t-shirts för 5 lira styck blev det.
Nu har vi vilat på hotellet några timmar och nu ska vi ut och shoppa mitt sista.
Imorgon checkar vi ut från hotellet och drar vidare en bit utanför Istanbul för att hälsa på Buraks bror.



Kommentarer

Postat av: Friida

Publicerad 2014-02-27 19:08:36

Hur gick interjuven?! :)

Svar: Ja det vet man ju aldrig förrän man fått svar. Burak tyckte att det kändes positivt och han som intervjuade var väldigt trevlig och positiv själv :)
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-27 21:02:34

Hoppas på ett ja fort som attan!!!

Svar: Ja!!
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela