Turkietblogg

Turkietblogg

Mer motiverad än någonsin!

Publicerad 2014-12-29 18:47:59 i Hemma i Sverige,

Idag är jag arg! Väldigt arg! På mig själv.
Jag har gått upp 5 kilo sedan Burak flyttade till Sverige!! Jag känner mig så äcklad av mig själv och besviken! Hur kan jag bara låta det gå så långt?! Det typiska sambosyndromet har drabbat oss....
 
Vi körde ju LCHF där ett tag och som vanligt fungerar det suveränt, men jag orkar inte med den dieten längre. När man börjar äta normalt igen så bara rusar man upp i samma vikt och lite till. 
 
Jag har inte känt mig tillräckligt motiverad till att komma tillbaka och heller inte funnit någon inspiration. Jag är den typiska människan som behöver ha ett program och flera delmål. 
 
Därför har jag idag gått med i viktväktarna i ett 7 månaders program. 
Jag hoppas verkligen på att detta programmet ska visa sig väldigt bra för mig. Jag orkar inte känna mig så plöffsig och uppblåst längre!! Och definitivt inte med 5 kilo extra!! De 5 kilona jag sprang ner för 1,5 år sedan med strikt diet liknande viktväktarna.. AH, vad usel jag känner mig! 
 
Nåja, nu vill jag verkligen fixa detta och jag känner mig mer motiverad än någonsin!
 
Någon som har några erfarenheter gällande viktväktarna?

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2014-12-29 19:08:44

De där "sambokilorna" känner jag igen :/
Viktväktarna vet jag flera som gått ner i vikt med hjälp av dem, hoppas det fungerar lika bra för dig! :)

Postat av: Kristina

Publicerad 2014-12-29 21:19:38

Jag gick ju upp närmare 15 kg 2011 när mec var i Sverige då. Allt det gick jag ner med VV igen på 6 mån. Så jävla bra. Har många kompisar som gått ner med VV och jag kommer själv gå med igen efter förlossningen lycka till sötis

Svar: Då har det ju fungerat!! Och så vet man att fler är med på det :) Får hoppas man ser resultat! Kram <3
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-29 22:48:11

Jag var med för flera år sen gick ner ca 20 kg de har nog lite annorlunda nu men de går ju ut på samma sak. Jag tycker man kunde äta gott och mycke och ändå gå ner. De skulle behövas här ja att gå ner haha. Du kommer klara de galant du verkar va envis när det gäller. Kram

Svar: Ja det ser verkligen ut som goda saker men det är den där nedrans sötsaken jag suktar efter som jag har svårt att låta vara. Nu känner jag mig dock väldigt motiverad så den självdisciplinen har jag nu, tror och hoppas jag! 20 kg är ju skitbra, vad duktig du är!! Kram
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-30 01:27:47

Du ser så himla fin ut i din röda klänning du ser inte de minsta plöffsig ut! Jag vet att man känner sin kropp bäst själv o vad man trivs med. Det är ju det viktigaste😀

Svar: Men det är liksom hur man känner sig :/ känner mig jätteplöfsig och har ju märkt på jeansen ni att de är tightare och det känns inte roligt.. :/
Rebecka

Postat av: Linda

Publicerad 2014-12-30 17:44:52

Hej

Jag tycker du är jättefin o du kan vara
nöjd med dig själv. Du kan ju köpa en större
storlek i jeans du klär som du är.

Kram Linda

Postat av: Özlem

Publicerad 2015-01-13 10:40:22

Jag tycker du är jättefin. men om det är det du vill så önskar jag dig lycka till.
skriv gärna om din diet/resultat så kanske jag också får lite motivation :)

Svar: Det kan jag göra :)
Rebecka

Postat av: Özlem

Publicerad 2015-01-13 10:41:34

och alla andra som läser förstås :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-01-21 00:10:26

hej rebecka!
Vill du ha ett " kostschema" som bygger på kcal så hör av dig. Jag älskar träning och mat, jag har testat vv men gav upp då det va för fria tyglar, man kan ju äta vad som bara man håller isg till pointsen. Så började med kacl in kcal ut, och gick ner 35 kilo på 1,5 år, och då åt jag 5 gånger om dagen och va mätt och glad o full av energi, gymmade och körde cardio så energi hade jag hela tiden! sÄG till om du vill veta lite hur jag åt, men försök på vv, det kan ju funka :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela