Turkietblogg

Turkietblogg

Alanya

Publicerad 2013-09-27 08:29:22 i Alanya 2013,

Dagarna började tidigt på stranden. 
Det var helt underbart att känna värmen mot kroppen och framförallt bada. Det var den största höjdpunkten för oss båda. Vi satt mycket i vattenbrynet och bara njöt av varandras sällskap. Jag måste säga att det var ju helt jäkla underbart att vara med Burak denna gången och han själv var turist, istället för att han hela tiden sprang mellan solstolarna. Burak själv älskade att vara turist. Han förstod vad jag har menat nu. Haha :D 
 
Härligare utsikt kan man väl inte få från kleopatra stranden?
 
En sen eftermiddag på väg hem från stranden. Underbara strandpromenaden!
 
En kväll var vi och åt fisk 2,5 mil utanför Alanya, på vägen mot Gazipasa. På Yenginc. Det är Burak och Zekis gamla jobbakompis som ville bjuda oss :)
 
Hade vi varit där innan mörkret föll hade ni sett den fantastiska utsikten. Man sitter på en brygga på en strand och havet så långt ögat kan nå. Under har sköldpaddorna sin lugna strand för att lägga ägg. 
 
Jag skaffade en kompis som vanligt. Lady :)
 
Älska moskéer! Denna ligger där vi hyrde vår lägenhet. Ungefär :)
 
Min fina älskling på stranden. Han brände sig rejält på vår semester! 
 
Röda tornet en kväll. Jag tror aldrig jag kan tröttna på hamnen i Alanya alltså. Alltid lika fint och romantiskt!
 
Lilla jag nedför trappan.
 
Ut mot piren satte vi oss och njöt av varandras sällskap.
 
Min Burak <3
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-27 18:44:27

Vilka jättefina foto du tagit, de är väl me systemkamera? Er semester verkar varit kanon bra måste jag säga:)

Svar: Ja det är med en Canon e1100 :) vår semester var verkligen underbar. Kram
Rebecka

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-27 18:44:56

Vilka jättefina foto du tagit, de är väl me systemkamera? Er semester verkar varit kanon bra måste jag säga:)

Postat av: Amanda [SPONTAN]

Publicerad 2013-10-03 17:13:55

Superhärliga bilder :)

Postat av: Emelie T

Publicerad 2013-10-03 17:22:38

Åh så härligt det ser ut! Lite sol skulle inte sitta fel nu när hösten och kylan är här! :)

Postat av: isabella

Publicerad 2013-10-03 17:24:59

åh så mysigt det ser ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela