Turkietblogg

Turkietblogg

Alanya, en romantisk afton

Publicerad 2013-09-28 16:49:09 i Alanya 2013,

Jag och Burak hade mycket att ta igen med alla.
Ända sedan vi kom till Turkiet hade vi inte haft en endaste kväll ensamna ännu.
Därför bestämde vi en kväll att vi skulle ut och äta middag, bara Burak och Jag. Mobilerna stängdes av och vi kunde njuta endast av varandra. 
 
Vi gick in till stan som vanligt för det finns inget mysigare än att promenera i Alanya. Hela Alanya. Promenera runt, promenera runt, promenera runt. 
För att göra det extra romantiskt ville vi ha en vacker utsikt. Först var tanken att äta på en restaurang i Kale men vi ändrade oss när vi kom till Azaade Restaurant.
 
Vi hittade restaurangen eftersom vi hörde en röst som var väldigt bekant. Buraks vän sedan flera år tillbaka spelade live musik på Azaade. 
Det var verkligen hur mysigt som helst och vi beställde in varsin plankstek! 
Vi fick vår kväll precis som vi ville ha den. 
 
Vi tog en omväg för att gå genom parken i hamnen där Kedi Evi finns. En katt trädgård för Alanyas hemlösa katter. Det var nytt för i år och när jag såg det blev jag alldeles tårögd. 
 
Burak flagnar lite i pannan :P
 
På Azaade restaurant.
 
Vi fick en varsin jättegod plankstek!
 
Vår fina utsikt <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela