Turkietblogg

Turkietblogg

När man blir sötsugen

Publicerad 2013-06-30 18:56:09 i

Att bli sötsugen på kvällen är nog väldigt normalt i vartenda hushåll!
Ibland kan jag gå i taket av sötsug.

Då hör ni, då är det perfekt med LCHF dieten!
Du får fortfarande äta goda desserter.

Jag slängde ihop chokladmousse.

3 dl grädde
2 äggulor
100 g choklad minst 70%

Vispa grädden lätt. I med de två äggulorna. Smält chokladen i vattenbad och rör sedan ihop.
Häll upp i portionsglas och ställ i kylen 30 min.
Servera med hallon.

Kommentarer

Postat av: isabella

Publicerad 2013-07-05 19:28:08

kom gärna med mer LCHF mat/snacks alternativ - jag har precis börjat och har lite dålig fantasi. Tack för en intressant blogg, jag läser ofta utan att kommentera :-) Kram Isabella

Svar: Det kan jag visst det göra :) Mitt bästa lchf snacks är brieost. Men det är bara för att jag älskar brieost. Ska försöka tänka på att skriva lite tips ibland :)
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela