Turkietblogg

Turkietblogg

Tips till dig som vill gå ner i vikt

Publicerad 2013-02-27 17:00:00 i Recept & livsstil,

Tänkte tipsa er om en maträtt som både är god och hjälper en gå ner i vikt.
Jag talar så klart om tonfisk! En smal fisk och som vi alla vet är fisk bra för kroppen :)
 
Min bror är utbildad personlig tränare och den var han som introducerade mig för den här rätten.
Jag berättade att jag ville gå ner i vikt och han föreslog att jag skulle äta tonfisk. Varje dag! 
Jag åt min tonfisk och gick ner något kilo när jag höll på med det.
 
Jag har en tendens att inbilla mig att jag sitter och äter kattmat när jag äter tonfisken.
Den har ju lite samma lukt och samma utseende.
För att kunna få bort den här kattmatbilden och hur man kan variera sig i smak föreslog han detta:
 
TONFISKBIFFAR
 
Du behöver:
 
1 burk tonfisk
2-3 vitlöksklyftor
1 ägg
1 färsk chili
 
Låt tonfisken rinna av från konservburken. Vispa runt tillsammans med ett ägg. 
Pressa 2-3 vitlöksklyftor eller mer beroende på hur mycket vitlök man vill ha.
Skär en färsk chili i små bitar. Jag skrapar ur fröna för jag vill inte ha det så starkt.
Stek på båda sidor i en stekpanna med olja.
 
Vill man ha lite mer "biff" kan man tillsätta ett ägg till eller lite ströbröd.
Servera med valfria grönsaker.
Smalt och gott!
 
Jag är inte världsbäst på att ta lockande bilder men jag lovar, det är verkligen gott ;) Haha.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-27 18:58:20

Jag har en liten fråga.. Märker du någon skillnad från när burak var i tokat och där han är nu? Är det någon skillnad på ställe ett och två? Ringer han oftare, eller har han kanske sin mobil eller någon annan skillnad? Tacksam för svar, kram!

Postat av: Cassandra

Publicerad 2013-02-27 22:49:45

Bra tips! Jag älskar tonfisk, så ska absolut prova :)

Svar: det är verkligen supergott!
Rebecka

Postat av: Liza

Publicerad 2013-03-04 22:21:33

Åhhh tack ska pröva för jag måste ner minst 20 kg, har du några fler tips och recept med tonfisk?

Svar: Just med tonfisk har jag inte så många recept men om min bror hittar på något annat, berättar jag :) kram
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela