Turkietblogg

Turkietblogg

Sulthanahmet distriktet

Publicerad 2013-08-21 12:46:36 i Istanbul vinter 2013,

Jag kom på att jag glömt berätta om vår weekend i Istanbul, Januari 2013.
Jag kommer dela upp det i delar då det är så många fina bilder jag vill visa.
Istanbul var helt fantastiskt och verkligen en stad jag velat åka till en gång om året. 
 
Jag och Burak bodde i Sulthanahmet distriktet. 
1, 5 h från Istanbul Sabiha Gökcen flygplats.
Atatürk flygplats ligger bara en halvtimme därifrån men flyg den dagen gick bara till Sabiha Gökcen för min del. 
 
Här visar jag upp de underbara hotellen och husen längs de trånga gatorna i Sultanahmet.
Perfekt gångavstånd till den blå moskén, aya sofya och the basilica cistern.
 
Vi bodde på Angels home och jag rekommenderar det starkt!
Vi hittade hotellet på hotels.com och gick sedan via deras hemsida och bokade.
Under lågsäsong är priserna låga och vi lyckades få 5 nätter för 1700 svenska kronor med frukostbuffé.
 
Detta var vårt hotell, Angels home! 
 
 
Gatorna gick upp och ner i distriktet. 
 
Alla hus och hotell såg ut som riktiga dockhus.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-22 00:31:42

Men vilka urgulliga hus:) Men ni var väl riktigt inne i smeten oxå? Har varit en gång i Istanbul men vill gärna åka dit igen och se mer shoppa och ÄTA haha:)





Svar: Jag känner inte till Istanbul så bra så jag kan svara på om vi var mitt i smeten eller inte. Jag tyckte hela Istanbul var "mitt-i-smeten". Så sjukt stort! Haha. Ja, jag vill åka dit nästa år i samband med bayram när vi åker till Buraks hemstad. Vill mellanlanda där och shoppa:)
Rebecka

Postat av: jasmin

Publicerad 2013-08-22 17:21:26

Jätte fina bilder!! :)

Postat av: Peter Daggert

Publicerad 2013-08-22 17:44:43

Vackert! Får åka till Istanbul någon gång. Första resan till Turkiet blir nästa sommar. Bokat en vecka i Alanya över midsommar.

Svar: Du kommer inte ångra dig!
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela