Turkietblogg

Turkietblogg

Svar på kommentar

Publicerad 2012-09-29 07:30:09 i Alanya 2012, Ni frågar, jag svarar,

Utdrag från kommentar,
Det är roligt att läsa din blogg för här läser man mer om livet i Alanya än om allt drama som händer.

SVAR:
Det var faktiskt det jag oroade mig mest för när jag valde att flytta hit. Burak har bott i Alanya i 5 år och jag har varit i Alanya mer än vad jag kan räkna på mina fingrar så självklart har både jag och Burak ett förflutet.
Alanya är dessutom väldigt litet så det du inte vet om dig själv, det vet andra.
Alanya blir dessutom väldigt sexuellt i och med att det är en turistort så tro mig vi har fått höra både det ena och det andra.

Det minsta vi ville var att bli inblandade i all denna drama så för respekt mot varandra bestämde vi oss för att radera allt som hade hänt förut.
Telefonnummer, mailadresser, gamla konversationer, facebook.. Allt!
Vi känner att vi bara vill leva vårt liv tillsammans och vara lyckliga som vi är.
Vi vill inte ha problem med ex-tjejer & killar.

Vi håller oss även borta från sådant som skapar drama också.
Vi har liksom växt ifrån det :)

Det ska bli väldigt skönt när vi flyttar ifrån denna turistort och kan leva som i ett normalt förhållande.
Inga brudar som vill ge sitt nummer varje dag eller killar som bjuder ut en.
Till och med en lesbisk undrade om jag ville hitta på något och en bög frågade Burak om de inte skulle gå och bada.

Här får man passa sig för båda könen ;)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-09-29 13:25:58

När din pojkvän kommer till Sverige och ser att det inte är som han trott och vill att ni har ert liv i Turkiet hur skulle du känna då?
Du har ju varit där en tid nu men kanske inte samma sak som att bo där fullt ut. Lite nyfiken bara. Hoppas att han trivs i Sverige så klart och att allt blir som ni önskar. Ha det bra. Önskar er det bästa ni verkar så gulliga ihop:)

Svar: Den frågan har jag ställt honom också :) Jag skulle bli helt förkrossad, antagligen. Jag tror absolut att han kommer sakna kulturen och gemenskapen de har här nere men säkerheten och tryggheten i Sverige väger nog över. Vi vill tex inte att vår pojke, om vi får någon, ska göra militären och liknande de tvingas till här nere. Dessutom handlar mycket om pengar också, såklart. Här nere får vi vara beredda på att vara fattiga och inte kunna göra eller unna oss något roligt. Bor vi i Sverige har vi möjlighet att leva, bo fint och dessutom spara samtidigt. Inga stora summor men något i alle fall. I vår planering kommer vi besöka Turkiet två gånger om året och då till Buraks hemstad Adana. Det är lika många gånger om året som han har möjlighet nu, när han bor i Turkiet, att besöka sin familj. Dessutom kanske blir det till och med en tredje gång vi kan resa, eller bara Burak. Det har ju helt och göra med jobben och barnen i skolan och så :) Men om vi beslutar oss att flytta tillbaka till Turkiet kommer vi inte bo i Alanya. Då kommer vi flytta till en stad med mer möjlighet för mig, där folk kan prata engelska vill säga och att det finns goda jobbchanser för mig. Kram
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela