Turkietblogg

Turkietblogg

Tisdag 16 oktober 2012

Publicerad 2012-10-16 17:27:42 i Alanya 2012,

God kväll!
 
Dagen har sprungit iväg!
Vi var dock sjusovare imorse och klev inte upp först förrän halv tolv men det var vi värda ;)
Vi har rensat ytterliggare några skåp och vråer idag.
Packat Buraks kläder och stängt ena min väska och försökt väga om den ligger på ca 20 kg eller inte.
Det kändes dock mindre än 20 så vi gissade på 16-17.
Vi har ju slängt en del kläder och så har jag sorterat vad jag inte använder och tänker ge till familjen i Adana eller om de vill ge det till någon annan.
Buraks syster bär ju slöja så vi kunde inte riktigt komma överens om mina kläder är "täckande" för henne så det får hon avgöra själv :)
 
Vi var inne i stan tidigare och tog ut pengar som vi växlade till svenska.
Det kändes lustigt att hålla i svenska pengar igen. Haha.
Det sägs att det lönar sig mer att växla om här nere så vi gjorde det.
Sedan tog vi en varsin glass på väg till tropic vitamin.
Stannade bland alla tantstånden, som jag kallar dem.
Tanterna som sitter och säljer lite smycken.
 
Efter tropic vitamin trippade vi hem och laddar nu med lite kaffe.
Ikväll spelar Turkiet och Sverige samtidigt. Typiskt.
Så vi får zappa mellan kanalerna.
 
Ha det bra!
 
 
Träffade på en söt fågel och så en söt pojkvän, så klart ;)
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela