Turkietblogg

Turkietblogg

Detta är ju jätteroligt!

Publicerad 2012-11-29 10:35:16 i Hemma i Sverige,

 
När jag såg detta på nyheterna igår tyckte jag det var jättehäftigt!
Hur roligt hade det inte varit att kunna hyra en kock för en kväll någon gång?
Sådana saker man inte kunnat göra tidigare för det är ju hur dyrt som helst!
 
Jag tycker detta är en riktigt bra idé! 
Det gäller inte bara kock, det är ju för städning och så här också.
Finns det familjer som känner att tiden inte räcker till så är ju detta perfekt.
Man hade liksom kunnat unna sig det.
 
För egen del så hade jag tyckt det varit jättehäftigt och ta hem en kock någon gång om man ändå skulle ha middag med jobbarkompisarna eller bästa vännerna.
Det hade blivit en väldigt annorlunda och intressant kväll.
Sådant man inte gjort i vanliga fall.
 
Dock tyckte sossarna på nyheterna att det inte var bra.
Jag förstår faktiskt inte hur de tänker där :S
 
Jag är inte insatt i politik.
Jag tyckte bara detta var en jäkligt bra idé!

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2012-11-29 21:43:01

Här där jag bor i en liten pyttestad finns det en mamma&dotter som startat ett företag där dom åker hem till folk och städar, väldigt billigt!
Vi i våran familj brukar boka dom efter stora högtider så som jul :)
För pensionärer är det halva priset också, och tänk så skönt för dom som inte kan städa så som skura, damma tvätta fönster osv :) toppen!!

Svar: Alltså det är ju helt jäkla perfekt ju!
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela