Turkietblogg

Turkietblogg

Bilder från Adana

Publicerad 2012-11-03 20:44:23 i Adana 2012,

 
Vi gillar att skjuta prick på ballonger
 
 
Jag och min fästman. Älskar att säga det!! Haha
 
 
Besökte moskén när morsan kom på besök.
 
 
Uppradade utanför moskéns ena portar.
 
 
Moskén på avstånd med jordgloben i den stora parken i Adana.
 
 
Myser vid en fontän.
 
 
Åker turisttåg runt parken.
 
 
Tvätta sig innan man ber.
 
 
Inne i moskén.
 
 
Självklart ett stopp för Adana kebab.
 
 
Kyrkan inne i Adana för kristna turkar. Det trodde ni inte, eller hur?
 
 
Alltid kaos inne i stan i trafiken.
 
 
Picknick sista kvällen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-07 21:23:59

Å vad fin din tröja är den som är tre färgad:)

Svar: Den köpte jag i Adana. Kostade 5 lira, alltså ca 20 kr :P
Rebecka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela