Turkietblogg

Turkietblogg

Lördag 26 maj 2012

Publicerad 2012-05-26 07:33:32 i Alanya 2012,

Dagen med stort D är kommen!
God morgon på er allihopa! Idag är som sagt den stora dagen då mor och far min kommer för en 10dagars semester. Som ni ser och förstår så kommer det där med bli en bloggpaus men jag är snart tillbaka för er som saknar mig ;)

Sitter här och laddar upp med frukost nu. Ägg, kycklingkorv, gurka, nypressad apelsinjuice och en kopp kaffe. Bästa sättet att starta dagen :) Annars är allt rent och städat här efter igår. Ska bara städa balkongerna med. Golven där ser rent förjävliga ut efter all pollen som flygit omkring och sedan regn och skit på det. Balkonggolven är alltså inte vita längre, utan gula och dana.

Igår kväll var jag och Burak på restaurang för att träffa Buraks danska vänner. Ett par runt 40 :) Det var så himla trevligt och de var urgoa! Burak lär ju känna så många människor i varierande ålder så det var verkligen trevligt. Alla hans vänner är så himla nyfikna på att träffa mig då deras "lilla Burak" gått och blivit kär. Alla är väldigt trevliga människor och det är otroligt roligt och träffa alla! Folk från hela världen. Så coolt! Man har så mycket att diskutera när man möter så många olika kulturer. Även om Danmark och Sverige är ynka 10 minuters tågresa över öresundsbron så är det en läskig skillnad på länderna.

Nu blir det ett sista ryck sedan kramar jag om mamma och pappa.
Vi hörs när vi hörs!
See you when you see me :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela