Turkietblogg

Turkietblogg

Bror pa besok!

Publicerad 2012-03-30 09:14:39 i Alanya 2012,

Jag hoppas ni forstar det jag skriver trots att jag inte kan skriva alla bokstaver i det svenska alfabetet. Lanar som sagt en kompis dator nu darav det turkiska tangentbordet!

Jag har foresten glomt beratta att Buraks ena bror ar pa besok. Bror i vilken ordning vet jag dock inte. De ar ju 6 broder och 1 syster. Han kom i tisdags fran Adana. Han vantar telefonsamtal fran jobbet sa sa fort dom ringer aker han till Ankara. Han mellanlandar har for att vila upp sig. Vila upp sig, tanker jag. Turkarna har ju extreeeemt stressiga dagar........... Allt skjuts ju upp till morgondagen? Haha, skamt a sido. Men det hors valdigt roligt nar de sager att de behover vila upp sig.
Nu nar vi har honom pa besok har det blivit rejal mat. Som jag saknat!! Jag och Burak lever ju pa pasta och soppa for vi vill spara pengar infor sommaren. Nu har det iallefall blivit bade kyckling och kottfars med GRADDE!! Jag gjorde min svenska kottfarssas jag lart mig av morsan. Morsan vi leder fortfarande ligan med bast kottfarssas!! De slickade tallrikarna i stort satt. Gradde gor underverk ;)
Nu ska jag diska undan gardagens disk, var for lat igar... Sedan paborja frukosten for vid elva ramlar 4 stora, hungriga grabbar fran stranden in. Efter det blir det nog en staddag! Det var satan vad sand vi har inomhus!! Men inte sa konstigt nar de jobbar pa stranden... Mer stad och sysselsattning for mig. Inte mig emot!
Vi var uppe i Alanya borgen haromkvallen och njot av utsikten lite :) İnte helt fel.

Kommentarer

Postat av: sanne

Publicerad 2012-03-30 21:06:56

vi ÄGER på köttfärssås!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela