Turkietblogg

Turkietblogg

Bloggen far lida

Publicerad 2012-03-29 16:57:29 i Alanya 2012,

Aterigen krabbar internet. Att det alltid skall vara nagot med den har jadra tekniken!!
Denna gang var det dock B's kara kusin som inte betalat rakningen tva manader. Snacka om att jag blev arg!!! Och dessutom utan att saga nagonting. Trog ar bara fornamnet! Det ar Buraks internet fran den gamla lagenheten han bodde tillsammans med sin kusin. Sedan var Burak i Adana hela forra manaden, dessutom gav han sin kusin pengar for att betala internet men nej, de spenderades pa annat. Och denna manaden har jag och Burak bott har sa har inte anvant internet. Hu som haver sa fick sjalvklart vi betala. Annu mer forbannad blev jag for hans kusin har inga pengar. Men detta har jag skrivit stort pa en lapp. De pengarna ska jag ha tillbaka! Tanker inte bjuda en idiot pa det! Sa enkelt ar det!
Annars ser dagarna ut som sa det jag har lagt upp bilder pa. Tranıng pa morgonen, frukost och sedan plugga turkiska pa stranden. Har fatt in mycket turkiska glosor nu. Nu far jag jobba resten av mitt liv med att fa ihop meningarna.
Svenska och engelska pratar vi : Jag vill ha kaffe, I want coffe.
Pa turkiska far man tanka om meningarna pa detta vis: Kaffe jag vill ha.

Det ar det mest svara for mig for jag tanker ju engelska och foljer som sa jag pratar engelska men det gar inte har. Jag gor mig forstadd genom att svara ı sma ord. Stalla foljdfragor eller ga djupare in i ett samtal behovs mycket till! Jag forstar mycket nar de pratar turkiska men jag kan inte ga med i samtalet. Men jag ligger verkligen i och pluggar och upprepar det jag lart mig varje dag!
Igar var jag med om en mycket obehaglig sak.
Igar valde jag att istallet for att ga till utomhusgymmet skulle jag ga fram och tillbaka pa strandpromenaden for da stannar jag till hos Burak pa strand 21 sedan.
Fran var lagenhet till strand 21 ar det ungefar 5 minuters gang. Jag gar over den stora vagen och kommer in pa strandpromenaden. Da ar det ca. 3 minuter till 21:an. Jag har som vanligt musik i mina oron. Plotsligt borjar en turk pa cykel cykla efter mig. Han forsoker prata och hojja pa mig for att jag skall prata med honom. Han ar i ca. 18-20 ars aldern. Jag stannar inte utan ber honom att lata mig vara ifred. Han slutar inte och cyklar allt narmre mig. Jag ber honom aterigen att lata mig vara och denna gang inte snallt. Han forsoker hela tiden stoppa mig med hans cykel och jag kanner mitt hjarta dunkar snabbare och snabbare. Nar jag forsoker na honom for att sparka av honom fran sin cykel, cyklar han fram en bit, stannar och hoppar av cykeln. Han vantar in mig och jag laddar knytnavarna. Jag ar redo att smalla till den har karljaveln pa kaften. Da ar jag nastan precis vid stranddel 21. Han forsoker stoppa mig och jag springer ner till Burak pa stranden. Mitt hjarta slog i 190. Hela 21:an ganget sitter dar, chefen, alla.. Jag skriker att han inte later mig vara. 10 stora snubbar fran 21:an reser sig. Den fege javeln satter sig pa cykeln och riktigt far ivag. De skriker efter honom. Tar sina mopeder och satter efter honom for att laxa upp honom. Dessvarre hann han smita over vagen in pa nagon gata sa de hittade honom inte.
Saker som detta hander i stort satt mig dagligen har nere. Men jag gor som vanligt och ignorerar. Tillslut lagger de av men denna kille han lagger inte av. Han gjorde mig radd. Jag ar vanligtvis inte radd for detta men denna gang blev jag riktigt radd. Det var nagot med hans satt och kroppssprak. Nar grabbarna fran 21:an satte efter honom stod jag kvar hos Burak. Hela min kropp skakade. Mina ben kunde inte vara stilla. De skakade som asplov! Och hjartat slog sa hart att jag trodde det skulle hoppa ur kroppen.
Efter detta har Burak pratat om att vi ska kopa nagon sort av pepparsprej som jag kan bara med mig alltid. For att kanna mig sakrare och sa kan jag anvanda sprejen nar jag kanner mig sa har hotad.
Det hander mycket har nere men det ar skont att man har Buraks och hans vanner som skyddar en nagot enormt. Kande mig trygg av att de satte efter killen for att laxa upp honom. İnte mer an ratt!

Kommentarer

Postat av: Ania

Publicerad 2012-03-29 20:27:44

Bra Beckis du har Burak å 21 gänget! Gå inte själv om du absolut inte måste!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela