Turkietblogg

Turkietblogg

Det där lilla extra

Publicerad 2012-07-31 09:42:54 i Alanya 2012,

Att bo i ett varmt land som Turkiet gör att man glömmer bort sig själv lite.
Man struntar helt plötsligt i smink. Man struntar i att fixa håret.
Det är ju så varmt och man blir så svettig så man tycker att det är ingen idé.
 
Igår när jag kom hem från stranden och kollade mig i spegeln tänkte jag: "Näää, hur ser jag ut?!".
Så jag tänkte överraska Burak med att göra mig riktigt fin.
Jag tog en dusch, torkade håret och lockade det sedan med min superbästa remington tång.
Burak säger alltid att han tycker jag är så söt när jag lockat håret.
Sedan sminkade jag mig med lite fondation, puder och mascara.
Burak är inget stort fan av smink. Han gillar det naturliga men han tycker det är ok med ENDAST mascara.
Haha, glömmer aldrig när jag använt lite brun ögonskugga som jag byggt med ljusare brun till ögonvrån.
Burak utbriser "vad fan har du på ögonlocken? Det ser ju hemskt ut!".
Det är så skönt att han är ärlig ;-) Så jag tvättade bort det. Haha!
 
Tror ni jag lyckades med att överraska honom positivt? 
 

Kommentarer

Postat av: Kristina

Publicerad 2012-07-31 11:58:54

Det tror jag absolut :)! Du är en söt tjej som även ser ut att vara en känslomässig person, väldig mjuk!
Kram

Postat av: Emmy

Publicerad 2012-07-31 12:08:46

Svar: Nämen tack så mycket! Alltid kul att höra sånt :) Och i denna varma fuktiga luften tycker jag att håret verkar må bättre faktiskt, så ditt hår växer säkert så fort det går :)

Och angående detta inlägg; Självklart lyckades du med ditt lilla uppdrag ;)

Postat av: SANNE

Publicerad 2012-07-31 14:18:21

Söt du är plutt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-03 01:09:13

Vad fin du är

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela