Turkietblogg

Turkietblogg

Fåglarna

Publicerad 2012-01-05 20:18:13 i Alanya vinter 2011,

Nu ska ni få höra om B's fantastiska fåglar.
Säg hej till Kamill och Sylvester. Kamill är den med gult huvud, alltså flickan.

När jag kom hit var det en mysig fågel. Nafsade lite lätt på ens finger. Hon brukar ofta vara lös i lägenheten. Jag gillar det inte men när det kommer till B's fåglar har jag inget att säga till om.
Efter några dagar började hon i stort sätt skrika. Inte kvittra som en söt liten fågel, utan vråla som en apa. Dessutom började hon attackera oss när hon var lös. Bita en. Tillslut kunde vi ej ha henne lös. Vi började tro att hon var svartsjuk på något sätt. Som en hund kan bli. Men det lät ju jättekonstigt!
Dagen efter körde vi till en djuraffär här i Alanya för att försöka få någon klarhet över det hela.
Japp, vår kvinnliga fågel är brunstig och hon vill lägga ägg!
Inte så konstigt när vi tänkte efter senare för herregud, det är ju djurens värld! Ok, då var nästa uppgift att hitta henne en karl! Vi körde runt till olika djuraffär men ingen hade en hane för tillfället. Dessutom ville de se henne först för är hon större än hanen och så här brunstig så kommer hon döda honom.
Dessa små fåglar är ju helt pokkolokko!

Dagen efter tog vi med oss Kamill för att fixa henne en dejt. Kom till en djuraffär där de släppte in henne med en hane. Vi måste ju kolla så hon ej dödar honom! En halvtimme senare konstaterade vi att hon kommer ej döda denna hane så han, namn Sylvester, fick följa med oss hem och det lilla fågelhuset vi köpte till dem så de kan göra sin "grej", om ni förstår vad jag menar ;-)

De började snabbt gnaga på sitt nya hus. Det de gnager sönder bygger de sedan ett litet bo med. Jag och B har ivrigt kollat på dem när de börjat dansa och kvittra. "Nu händer det, nu händer det!"
Vad fasen händer inget för? Varför sätter han inte på henne?!
Jaha... Återigen behövde vi hjälp med våra frågor och funderingar. Svaret löd:
"-Ni kan ju inte sitta och glo på, förstår ni väl?!"
Jaha... Nu ska fåglarna ha privatliv med!! Ingen i samma rum och inget ljud som stör.. Vi tänker "det kommer aldrig bli några bebisar här".

Vi väntar med spänning!
Vi får se om det blir någon fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela